用中文字幕翻的....
嘛,勉強把意思翻出來而已.....

一方面我的英文已經還給老師了,程度不夠
另一方面某人的用詞非常詩意,很難翻到接近原文的美感
(感謝kai從日文直譯英文幫了我很大的忙,算是一起翻譯囉)

錯誤應該很多,歡迎指正(在下非科班出身啊~)

--

MC of LOVE @ ENDLICHERI 2006 LIVE

tanslation by Alice Hsu and Kai Domoto


I have started to try to touch people's love. Therefore, I can go through til today.

I, Domoto Tsuyoshi, as a man and an artist, was always questioning myself: what to sing? what to tell? The answer that came out after all, was "LOVE".

People live because of love. Without love we couldn't live on.
No matter how hard we try to ignore it, we still can't help to ask for it in the end.

I have met some one or parted from some one several times in my life. Due to these experiences, sometimes I consider that the tears I droped or something else may turn into my love or my music just fly away. Becuase of the claps you gave me, the sympathy you shared with me and the touching feeling you made for me, all the pain in the past become the gain now.

To tell the truth, no matter how I cry out the love of Domoto Tsuyoshi, just as what I've been doing these days on the stage, the WORLD would not be changed. However, I believe it is not by chance but the destiny, which made you and me meet here.

This time, I take upon myself to deliver DOMOTO TSUYOSHI's love to your guys.
I truly hope you could obtain something from it because it's so wonderful to own love.

To repeat it again, I don't think I can change the world. However, we all have some one in our lives, who loves us and be loved by us. There are places full of love as well.

If you are willing to receive the love I deliver to you, I wish it would become a small strength in your life and for that places full of love would be flowered much more beautiful blossoms.

No one born to be evil. Human nature always has love.
It is sorry for many awful news in nowadays. Should we need to reconsider the love among us, the value and the importance of love or not in this confused Age?

Just like the ancient people who believed in the existence of fantasy creatures and paied religious homage to the GOD in the sky with their pure faith, it's time for us to feel the nature power and love which we can't see by our own eyes but with whole body and spirit .

I hope you could mix the love already in your hreat with what I deliver to you. Than you would find LOVE around you more than ever.

Today, thank you for so much love you give me.


--

(以下附中文字幕)

也總算是開始願意嘗試去接觸人的愛
才一路走到了今天

我堂本剛身為一個男人
身為一介歌手
究竟該唱些什麼,究竟該表達些什麼
當我每次捫心自問時
得到的答案,終究還是一個愛

人因為有愛才能活下去
沒有了愛也就無法活下去
無論怎樣去故意無視於愛的存在
人終究還是渴求著愛

過去我曾與許多人相遇,與許多人別離
在經歷了這許多中所留下的淚水,或是更多的東西
現在或許這一切都化作了我的愛、我的音樂
飛向了遠方
有時候我忍不住會這麼想

大家給我的掌聲
與我分享的共鳴
為我所作的感動
透過這些
過去一切痛苦的經驗
現在反而常常讓我感覺那是一種獲得

說真的
即使我現在像這樣連日唱著堂本剛的愛
我也不認為世界會因此有多大的改變
但是今天像這樣和各位、和有緣的各位相遇
我願意相信那並非偶然而是必然

同時今天,我很狂妄的把屬於堂本剛的愛
毫不客氣的投向了各位
只希望大家能從當中獲得一點點什麼也好
我認為能有這種愛真的很好

真的,我並不覺得因為自己做了什麼
就能改變這個世界
但是在大家的生活中
所愛的人、給我們愛的人、有愛的地方
為了讓那些地方可以開出更美麗的花朵
要是不嫌棄的話
但願今天我所投向各位的愛
能夠在各位的生活中盡一份棉薄之力

沒有什麼人生下來就是壞人的
人是一種永遠懷著愛的生物
現在這個社會,真的發生了太多的事情
但正因為是這樣的一個時代
才更需要我們再一次確認彼此的愛
並且更加的去了解愛的價值
以及愛的重要性,不是嗎?

就像古時候的人深信那些幻想中的生物
並且懷著純粹的心情向天空合十膜拜一般
我們現在,是否更需要的是用全身去感受
那些眼睛所看不見的力量,眼睛所看不見的愛
現在不正是這樣的時代嗎?

很希望各位
可以將各位心中的愛
與我今天狂妄地投向各位的這許多愛,互相激盪
讓各位的生活能夠被比現在還要更多的愛所圍繞

今天
謝謝你們給我這麼多的愛


arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Alice  的頭像
    Alice

    左‧岸

    Alice 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()